Footballgame

Kom nyss hem från mitt första footballgame här borta. Det är monsunsäsong här just nu fick jag veta idag, jesus i taket vad regnet öste ner. Men det var första gången det regnade på riktigt sen jag kom hit. Så att sitta i spöregn och kolla på amerikansk fotboll är vad jag har sysslat med denna kväll.  Det var en förvirrande sport, men Skyline vann iallafall med 42-0. Precis som i filmerna var det cheerleaders där, min skola har till och med 2 killcheerleaders med i sitt lag. Jag visste inte ens att pojkar kunde vara cheerleaders, men tydligen. Det var iallafall en spännande upplevelse. Nu är jag blöt och trött, så jag ska strax gå och lägga mig, vi har cross countryträning kl 6 imorgonbitti. Yay. 
Riley, Clarissa och Kristyn.
En tjej blev frågad till homecoming-dansen under halvlek. Tydligen var det inte rätt kille som frågade denne Sarah Barker, men jag tyckte det var fint iallafall, och så amerikanskt.
 

Gracias

<333333333 on you allihopa. Det blev inte pinigt att jag frågade om ni undrade något, för ni ba öste på med kommentarer. Det var inte ens bara kommentarer från min familj, så ni överträffade mina förhoppningar. Tack Tack Tack!
 
När det inte händer något nämnvärt här borta kommer nu istället komma svar på era frågor/inlägg med grejer ni ville veta mer om. Smart va? Ja.
 
Nu ska jag sova och tagga till inför matteprov, amerikansk historia-förhör och mitt första footballgame imorgon!
Till min familj, min släkt, mina vänner, de jag inte känner och även den anonyme, som gav mig kommentarer i det förra inlägget. Jag vill bjuda er på denna smarriga frukt-citron-kakan med vit choklad som  tack för era kommentarer, synd bara att kakan är slut och att jag inte kan räcka över kakbitar till er. Jag tror jag börjar bli lite överdriven med min tacksamhet, men det har blivit en naturlig del i min vardag här borta. Man tackar för allt. 
Tack för maten.
Tack för skjutsen.
Tack för hjälpen. 
Tack för att du höll upp dörren för mig. 
Tack för att jag fick kolla på  dina papper. 
Tack. Tack. Tack.
 
Det var allt jag hade att bjuda på denna afton, tack för mig.
 
 

Frågor på det?

Dagarna här rullar på. Varje dag ser ungefär likadan ut. 
05:26 Vaknar
6:15 Åker till skolan
8-14 Lektioner 
14-17:30 Cross Country
Hem, plugga, äta
21:30 Läggdags

De som aktivt läst min blogg vet att jag fick blåsor under fötterna i New York, dessa blåsor är fortfarande kvar. Plus att igår fick jag ont i ena knäet under träningen, så just nu hänger jag mer inne i sjukstugan och blir omplåstrad än vad jag tränar. Det var tråkigt att inte kunna vara med på träningen idag då det var poolträning. Jag fick gå runt (och smygsola hehe) i det grunda vattnet i bassängen medans alla andra simmade omkring och plaskade i poolen. 
 
Det här med cross country ger en väldigt mycket förmåner har jag märkt, inte nog med våra lyxiga bathroompasses, vi har även fått ett kort som ger oss gratis inträde till alla matcher på skolan. Till exempel amerikansk fotbollsmatcher som är varje fredag. Egentligen är inträdet för dom ca 5 dollar, men nu kan jag spara på mina pengar och ändå gå på matcher! Som det ser ut nu så ska jag gå på min första match nu på fredag. 
 
Annars händer det inte så mycket här just nu, därav den klena uppdateringen. 
 
Eftersom jag inte har jättemycket att komma med här på bloggen just nu tänker jag leka kändisbloggare och fråga om ni har några frågor? Är det något speciellt ni vill veta mer om? Något ni vill se mer av? Något helt annat? Alla frågor och önskemål är välkomna att lämnas i kommentarsfältet. (Kom igen nu, det blir pinigt om ingen har någon fråga/något önskemål. Så fråga nu. Tycker iallafall att min kära familj kan slänga in några frågor om det inte kommer några, som lite stöd liksom)
 

Sleepover med betoning på sleep

Igår på sleepovern skulle vi se på massa filmer. Det gick sådär med det. Vi började kolla på Shutter Island, efter 20 minuter insåg jag att jag förstod absolut ingenting av vad som hände i filmen, så jag sov mig igenom den istället. Sen var jag pigg och redo att se på The Shining när den första filmen var slut, men alla andra somnade innan filmen ens blev läskig så när den väl blev läskig satt jag där ensam vaken. Men sen efter ett tag somnade jag också, så det var lugnt. Sleepovern levde verkligen upp till sitt namn då vi sov nästan hela tiden. Vi åt pizza och glass, precis som man ska göra när man sover över i Usa. 
 
Här har de flesta heltäckningsmattor i sina hus, så när man sover över tar man inte fram madrasser och grejer som vi oftast gör i Sverige, utan här sover man direkt på golvet. Det var ganska hårt men jag var så trött så jag somnade på 5 sekunder ändå. 
 
Kristen, tjejen vi var hos hade två hundar. Den ena av dom var den mest fulsöta varelsen jag sett i mitt liv. Kolla bara på den↓. 
Soet. Eller? Jag kan verkligen inte bestämma mig. Tycker den ser ut som en fisk-hund med kaninöron som kraschat rätt in i väggen. 

The 5K run

Trots att det är lördag var jag uppe med tuppen imorse, 5:57 rullade vi in på skolans parkering. Det var nämligen så att vi skulle ha vårt första Cross Country Race. Så hela CrossCountry-truppen, några gamla elever som har graduatat, föräldrar och lite övriga deltog, och det var nu man skulle glänsa för att det var Varsity-platser som stod på spel. De 7 första tjejerna & de 7 första killarna som kom i mål (från truppen alltså, de andra får inte vara med och tävla för skolan hehe) kammade hem Varsity-platser. Racet var 5 km långt och även fast det började kl 6:40 så var det väldigt varmt och svettigt. 
 
Jag sprang på så snabbt jag kunde och kom i mål 6a av alla tjejer. 4a eller 5a av tjejerna i truppen, vilket betyder att jag kvalifiserade mig för att springa varsity. Men så roligt ska vi inte ha det, eftersom att jag inte får tävla på Varsity-nivå för min amerikanska organisation. Så även fast jag var tillräckligt snabb för varsity så kommer jag att få tävla på JV-nivå (Junior Varsity). De säger att jag kommer vinna alla mina race på JV-nivå, men jag vet inte, jag har ju ingen aning om hur duktiga folk från andra skolor är.  Tråkigt att inte få tävla varken med eller mot de bästa, men sånt är livet. 
 
Efter racet så var det gemensam frukost i skolan. Det var knytkalas och man kunde äta munkar, scramblade ägg, korv, bagels, frukt, någon köttgrej, skinka, muffins, kakor och jag vet inte vad. Mycket fanns det att välja på iallafall. Detta var nog den trevligaste tillställningen jag har vart på hittills här borta i staterna! 
 
Snart ska jag skypea hem (med min syster, inte med päronen), för första gången sen jag lämnade Sverige för 15 dagar sedan.  
 
Ikväll är det sleepover med Clarissas kompisar som står på schemat, hoppas jag orkar hålla mig vaken längre än vad jag orkade igår. Då slocknade jag vid 21, efter att ha kämpat mig igenom en film med Clarissa och min värdmamma. Det var faktiskt en bra film, Flipped hette den. 
 
Där har vi en liten trailer till Flipped. 

Jag börjar få vänner tror jag

Idag hade jag prov i matte & engelska, det är fortfarande svårt med skolan men jag hoppas jag blir godkänd. Jag följde också med Clarissa (värdsyster) på möte för fysik-klubben. Det låter jättefjantigt, jag vet, men jag funderar på att gå med i den. Man gör inte fysik, utan åker mer på utflykter och gör grejer tillsammans. T.ex. hade vi förslag idag på att åka och campa & ha Starwars-marathon. Men jag ska nog gå på ett till klubbmöte innan jag bestämmer mig. Jag gör framsteg här borta på kompisfronten också, idag blev jag inbjuden till ett poolparty! Jag vet inte riktigt när det var, men jag tror det var nästa vecka. Så det ska bli kul! 
Idag åt vi ute, italienskt blev det. Påsen man tar doggybag i var prydd med kloka ord.
Nu kommer här bloggens första bilder på människor jag träffat här borta! Några flickor från cross country-laget. Jag tror jag ska börja nämna folk vid deras namn om jag skriver om någon här på bloggen, så häng med nu. 
Vänstra bilden, namnen från vänster: Anissa, Nicole, Skyler, Lea, Sydney & Stella. Här kan ni också se våra uniformer som vi ska ha när vi tävlar, vi hade dom på oss idag för vi skulle ta lagbild.
Högra bilden: Sydney och jag. 
Sydney blir alltid lika imponerad och klappar i händerna när jag pratar svenska (eller pratar överhuvudtaget), hon är så söt. 
 

21 Augusti

Lite mobilbilder från dagen. Försöker att dölja den dåliga bildkvalitén genom att göra collage av bilderna.
Uppe vänster: Från paintinglektionen.
Uppe höger: Jag fotade rakt ut i cafeterian, såhär kan det alltså se ut på lunchen. Kolla den röda dunken där nedanför bordet, det är någon sportmänniskas vattendunk. Rejäla grejer ska det vara. 
Nere vänster: Bara lite vädret på vägen hem från skolan.
Nere höger: Min middag. Chiliris (min värdmammas specialris), bönor, tacos & sallad. Mexikanskt som vanligt. 
Vänster: Här kommer svar på frågan om jag tar med eller köper lunch i skolan. Jag tar med mig, har hittills haft med mig mackor eller wraps som jag förbereder kvällen innan. Idag blev det en grön rostbiff-och-skinka wrap. På bilden ser det ut som att jag sitter själv och äter, så är inte fallet vill jag bara påpeka. Har aldrig suttit ensam på lunchen eller ätit inne på toan faktiskt.
Höger: Idag kom det några droppar regn, helt fantastiskt tyckte alla på skolan. Det pratades lika mycket om regnet som när säsongens första snö kommer hemma. "Såg du regnet?!" "Va?! Regnar det? Yes!" "Jag vill gå ut och känna på regnet". 
 

Lite som uteblivit

Imorse när jag kom till skolan möttes jag av elever som stod uppradade med varsitt vapen över axeln, jag tror det är någon slags militärklass men det var ändå rätt obehagligt. Annars har det inte hänt något speciellt idag, förutom att vi hade genomgång för vad man ska göra om det blir "lockdown" (lockdown = om någon kommer och skjuter/är farlig i skolan), i Sverige har man ju bara genomgång inför bränder, så det var lite annorlunda. Men eftersom det inte hände något speciellt som jag vill skriva om så tänkte jag ta och berätta om lite andra grejer som jag hoppat över i tidigare blogginlägg.
 
Blackfish
I Lördags efter mötet med utbytesstudenterna gick jag, min värdsyster, och min värdmamma på bio. Vi såg Blackfish. De hade sett den en gång innan, men de tyckte den var så fantastisk så jag var tvungen att se den också. Den handlar om späckhuggare och hur de behandlas på djurparker som Seaworld, det var faktiskt en intressant film, sorglig var den också. Bio här är annorlunda. Man blir inte tilldelad en stol som hemma, utan här är det först till kvarn på de bra platserna. Det är billigare också, halva priset från våra 110 kr vi ofta får betala i Sverige, och då ingick popcorn och dricka.
 
Babyshower
Babyshower går inte ut på att duscha bebisar. Det är när mamman är gravid som hon har ett litet party för att få presenter till barnet. Själva duschen är alltså mamman som blir duschad i paket, ungen är inte ens född. Min första babyshower var jag på i söndags, det var rätt långtråkigt. Men jesus i taket vad presenter bebisen(mamman) fick. Kläder, böcker, leksaker, blöjor, badbalja, barnvagn, tvåler, kläder, kläder, ännu mer kläder. Den där ungen har nog ungefär 234 gånger större garderob än vad jag har redan innan hon ens är född. 
Man har också bridalshower, det är samma sak men inför bröllpet. På så sätt sparar man tydligen massa pengar eftersom man knappt behöver köpa något till sitt bröllop själv.
 
Dresshopping
Flickorna på cross country berättade om alla skolans danser (3 st) och jag sa att vi inte hade homecoming och sånt i Sverige. De trodde inte att jag visst vad det var så de blev helt jätteexhalterade och började berätta vad dansen går ut på, vad man gör och allt sånt. Eftersom jag är en så väluppfostrad och trevlig flicka så låtsades jag om att jag inte hade någon aning om vad homecoming är, och lät dom berätta hur superkul det ska bli. De är helt övertygade om att jag ska gå på homecoming med dom, och dom sa att jag måste följa med dom när de ska shoppa klänningar till homecoming nästa vecka tror jag att det var.  Vi får väl se om de faktiskt ville ha med mig eller om det bara var något de sa för stunden. Men de är så snälla och verkade jättetaggade på att jag skulle gå på homecoming iallafall!
 Det är lite synd att jag inte får några nya bilder nu när jag går i skolan, men jag ska nog börja ta lite mobilbilder i skolan så ni får se lite vad det är jag sysslar med om dagarna. 
 
Nu måste jag göra läxa innan jag ska sova tidigt. Inte nog med att jag vanligtvis går upp kl 5:30 här, på onsdagar ska vi ha cross country träning innan skolan, innan det blir dövarmt. Så imorgon börjar träningen kl 5:30--->åka hemifrån kl 5:15--->gå upp jättetidigt.

VIP på toan

Idag har vart en lång dag, men lektionerna gick helt okej som vanligt. 
 
Jag hade min första "hela" cross country träning idag, vilket innebär ca 3 timmars träning. Vi skulle springa några miles i den stekande ökenvärmen, men jag var tvungen att avbryta då jag kände att jag inte hade druckit tillräckligt under dagen och mina ögon började göra ont av värmen och solen. Det var lugnt ändå, ingen klarade av att springa så långt som det var tänkt, för jag tror vädret blev varmare än vad de trodde det skulle bli när de planerade. 
 
Dom säger åt oss att vi ska dricka hela tiden, när vi är hemma, när vi har lunch, när vi har lektion, alltid ska vi sitta och smutta på en vattenflaska. Det är farligt att springa här i öknen om man inte har tillräckligt med vätska i sig, som den ena coachen sa "It's very important that you all drink a lot, if you don't, you might die. I repeat, you might die." Så nu ska jag börja dricka hela tiden så jag inte dör. 
 
När man dricker hela tiden måste man ju också gå på toa väldigt ofta. På vissa lektioner här (jag har bara så på min mattelektion) får man två lappar med tillstånd att lämna klassrummet för att gå på toa, de här två lapparna ska man klara sig på under en 9 veckor lång period (sen får man nya för nästa 9 veckor osv). Om man har vart duktig (har en stor kissblåsa snarare) och inte använt sina toalettlappar när de 9 veckorna är över får man extra "poäng" som höjer ens betyg.
Så: gå på toa--->du förlorar poäng---->lägre betyg
Men nu mina vänner ska ni få höra, om man gör cross country eller american football får man ett speciellt "bathroompass", vilket betyder att man har rätt att lämna varje lektion för att gå på toa som man behagar. Så för att vi ska dricka så mycket (vissa football-spelare sitter med stora vattendunkar på sina bänkar under lektionerna) får vi lite VIP på toaletterna. Lyxlirare vi är.
Till vänster ser ni en sån lapp som jag skrev om i ett tidigare inlägg, en lapp som säger åt en att gå till rektorn/whatever. Blev förövrigt kallad igen idag, min fjärde gång, det börjar bli en vana det där.
Till höger ser ni en liten bit av min skolgård, dock tom på elever eftersom jag tog fotot efter skoltid.
 
Vill förresten också säga att jag blir väldigt glad när ni kommenterar såpass mycket som ni gör, det visar att ni faktiskt läser och är interesserade, tack!
 

Hur är dom?

Jag fick en fråga om vad det är för människor jag träffar här och hur de är mot mig, så jag tänkte ge mig på att besvara den frågan. 
 
De flesta människor jag träffar här träffar jag i skolan. Jag går på en stor skola med 2000+ elever, så det vore lögn att säga att alla vet vem jag är och att alla är superinteresserade av den exotiska svenska flickan. De allra flesta vet antagligen inte vem jag är, men de som jag har lektioner med/pratar med på mina lektioner är jätteschyssta mot mig. 
 
I nästan varje klass jag har så är det någon/några som pratar med mig lite mer och frågar frågor om Sverige och om vad jag tycker om Arizona. Exempel på frågor som jag fått: 
Oh, you are from Europe, so you speak like european? 
Have you ever been to McDonalds? 
Is it cold in Sweden? Have you ever been to a place this hot before? 
How do you say ... in swedish? 
Do you know who Taylor Swift/Justin Bieber/One Direction/Swedish House Mafia is?
 
Sen i korridorerna händer det att jag möter folk jag inte vet namnet på, men som säger "Hey Clara!" . Så jag får uppmärksamhet, och jag antar att det är den jag måste ta vara på för att få vänner, att jag ska vara social, rolig och visa min bästa sida så att de märker att jag är en trevlig prick som de vill ha kontakt med. Det är bara så väldigt svårt innan man kommit in i språket riktigt att driva konversationer, och uttrycka sig på ett sätt så man känner att man är sig själv. Just nu kan jag liksom prata med personer, men jag kan inte riktigt vara Clara, om ni förstår vad jag menar?
 
Att börja med Cross Country är nog det bästa jag gjort här hittills. Där sitter man inte i en bänk och ska lyssna på läraren och göra sitt arbete, utan där springer man omkring, och man pratar naturligt med varandra, både under träningen och i omklädningsrummet. Det är här jag träffat de schysstaste personerna, som jag har pratat mest med. Men även om jag pratat med dom, och kan en del namn så skulle jag inte säga att jag har fått "kompisar" än. Jag skulle inte kunna ringa någon av dom och fråga om de vill hitta på något under helgen t.ex.  Just nu är vi "klasskamrater" som hejar i korridoren, men jag hoppas få någon/några kompisar här snart. 
 
Men man märker verkligen att jag inte är i Sverige längre, här är faktiskt alla mer sociala, och det är inte konstigt att bara gå till några man är lite bekant med och bjuda in sig själv till samtalet (även om jag inte är så bra på den biten än, men det kommer nog med språket).
 
Nu låter det nog som att jag har svårt att hitta vänner, och att det är svårt att få bra kontakt med folk, men då ska vi inte glömma att jag inte ens vart här i en vecka, och bara gått i skolan 4 dagar. 
 
Jag har också träffat lite andra utbytesstudenter (på mötesgrejen igår som förövrigt var hemskt tråkig, bara massa info), flera av dom var trevliga, men tyvärr bodde de ganska långt bort från mig, typ på andra sidan Phoenix. Men jag har en tysk tjej som heter Lena som bor nära mig, hon och jag gick runt lite efter mötet igår och bytte mobilnummer och så. Det är väl det närmaste jag har kommit en ny vänskap här borta, men som sagt, det kommer nog.
Jag har fina vänner i Sverige iallafall, även om jag är så gott som kompislös här.
 
Vill också förtydliga att jag inte räknar med min värdfamilj i detta inlägget, nu pratar jag kompisar som i kompisar jag ska skaffa själv utanför värdfamiljen.

 

Tre bilder från gårdagen

Sen jag åkte till Usa har jag inte haft en enda sovmorgon. Så idag när jag äntligen skulle få sova ut gick det inte, jag har redan ställt om mig på att gå upp tidigt. Jag vaknade imorse och tänkte att klockan var runt 10 för det kändes som jag hade sovit hur länge som helst. Icke då, klockan visade 7:32 när jag kollade. 
 
Men nu är jag uppe, och om ungefär en halvtimma ska vi åka iväg på utbytesstudent tjosanet. Då hade jag lite tid över och tänkte att jag kunde visa lite bilder från igår. Inget speciellt egentligen, men kanske kul för er att se ändå.  
Såhär ser det ut när man kollar ut från där jag bor. 
Jag hatar egentligen bilder med sned horisont, men jag får skylla på att bilden togs i farten när vi åkte bil. Kolla vad fint med bergen där borta och palmerna, och solnedgången såklart. 
Där vi bowlade igår, jag kom inte sist!
 

Första skolveckan är avklarad

Nästan en vecka iallafall, jag gick ju första dagen i Tisdags så nu har jag gått 4 dagar.
I high schools så kommer det ibland in elever med lappar till läraren, på lappen står det en elevs namn och var denne ska gå, t.ex. när man blir kallad till rektorn. På de här fyra dagarna har jag blivit ivägskickad så 3 gånger, och alla gånger har vart under min första timma. Först igår blev jag kallad till rektorn, han ville prata med mig huruvida jag får tävla varsity (dom som är bäst) och JV (Junior Varsity = steget under, de som inte är tillräckligt bra för varsity). Sen idag blev jag kallad först till ett rum där jag och typ 10 mexikanos skulle göra engelskatest för att se om vår engelska var tillräcklig för att klara av skolan, och sen skulle jag till skolsköterskan för hon ville prata vaccin med mig. Folket på min Engelska tror att jag är värsta troublemaker för dom tror att jag blir skickad till rektorn varje gång, teehee. Men faktiskt, idag var jag lite i lite trouble på riktigt (hehe dom som följer mig på instagram vet redan), jag blev "dresscodad".  Mitt linne täckte inte min bh tillräckligt från sidan (liksom under armen) så mitt linne tog dom och jag fick en tröja där det stod "Skyline Wrestling" på, hardcore. Jag skulle få komma och hämta ut mitt linne efter skolan, men när jag kom dit hade hon som tog det gått hem för dagen, så de har min tröja tills på måndag. Oh well. 
 
Förresten, mitt schema har ändrats lite och jag har ändrat 2 ämnen. För de som bryr sig ser mitt nya schema ut såhär: 
 
1st hour- Engelska
2nd hour- Painting (värsta lallarämnet, det är som att vara tillbaka på sexårs)
3rd hour- Matte (flyttade ner en klass)
LUNCH
4th hour- Amerikansk historia
5th hour- Kemi
6th hour- Sport (Cross Country för tillfället)
 
Det känns bra. Strax ska jag iväg och bowla med min värdfamilj tror jag. Imorgon är det något tjosan för lite utbytesstudenter här, vet inte riktigt vad det är, men det ska nog bli skoj. 
Ikväll ska vi äta pizza, så här kommer en bild på en smarrig pizza.
 

Är jag i Mexiko?

Idag var det bara skola som gällde. Lektionerna går snabbt och jag hänger inte med, jag tror inte jag blir godkänd på matteprovet vi hade. Jag förstod inte ens vad som efterfrågades på flera frågor och hann inte klart, jaja, det skulle ändå inte räknas med i betyget. 
 
På Cross Countryn idag var vi i skolans pool! Först kändes det som värsta semestern, strålande sol, man simmar omkring i en pool utomhus. Sen började själva träningen, då blev det jobbigt. Vi gjorde massa styrka, simmade och sprang i vattnet. Men det var kul, och jag tror jag fick lite färg eftersom vi var där ute i 2 timmar (passa dig Elpel, jag kör ntjt på lektionstid också). Skolans pooler är jättelyxiga, de har flera trampoliner på olika höjder, en snirklig vattenrutchkana och lite andra lekgrejer som jag inte riktigt fattar vad de är vid dom. 
 
Sen jag kom hit har jag ätit 4 måltider med familjen, alla har vart mexikansk mat. Tacos & Burritos av olika slag, men det är gott! Som min värdfamilj säger, du trodde att du skulle komma till Usa, men det här är snarare Mexiko.  
 
Klockan är inte ens 21 här, och jag har jättemycket psykologi att göra tills imorgon, men jag ska sova för det känner jag att jag borde prioritera just nu. Jag hoppas att jag lär mig det här språket och tar igen det jag missade i skolan snabbt alltså, annars kommer jag komma hem helt utbränd i Juni.
Stop throwing homework at the exchangestudent plz.

Idag var jag Cady Heron

Allt gick bra med att träffa resten av familjen också, de är jättesnälla och trevliga allihopa. Men det är inte det jag ska skriva om just nu, för människor, idag var min första skoldag här! 
 
Eftersom min värdmamma är lärare på skolan så åkte vi dit tidigare än vi började eftersom hon skulle fixa saker. Så 06:15 åker vi hemifrån, och så ska det vara varje dag. Jag går alltså upp vid 5:30, tror aldrig jag har gått upp så tidigt förut om jag inte ska ut och resa. Men då sitter jag, min värdsyster & min värdbror i skolan och gör läxor och sånt (kommer definitivt behöva denna tiden imorgon).
 
Så när jag packade min väska imorse hade jag 1 block, penna, stift, lunch och idrottskläder nerpackade. Jag tyckte väskan såg tom ut så jag la ner Eragon som jag läser också, det skulle jag inte ha gjort. Min väska gick inte att stänga efter första lektionen. Det är helt galet vad tjocka läseböcker de har här, min mattebok är över 900 sidor, och nästan lika stor som ett a4.
 
Varje lektion är 59 minuter lång och mellan varje lektion har man 5 minuter på sig att ta sig till nästa klassrum. Det är galet. Min värdsyster visade mig till alla mina salar jag ska vara i igår, men jag kan säga att rätt gick jag inte alla gånger. Men jag kom aldrig försent. Man börjar kl 8 och slutar kl 15, sen är det skolsport som gäller. 
 
Mitt schema är: 
1st hour- Engelska (jag gillar läraren här)
2nd hour- Psykologi (jag hängde med okej)
3rd hour- Matte (jag var helt lost, vi har prov imorgon. Det kommer inte komma på mitt betyg för att jag är  ny,men ändå.)
LUNCH (i bara 35 minuter)
4th hour- Amerikansk historia (Den lektionen jag var mest lost, fattade ingenting)
5th hour- Kemi (Sitter bredvid en snäll kille som förklarar alla ord för mig och lät mig ta hem hans bok & skriva av det jag missat)
6th hour- Idrott (Jag var tydligen uppskriven för Cross Country laget, jag visste inte det, men det blir kul. Alla på den här lektionen var jättesnälla och jag pratade med massa. Min favoritlektion tror jag.)
 
När vi sprang på Cross Country var det varmt ute (som att det någonsin inte är varmt) när jag andades kändes det som när man sitter i en bastu och man liksom känner luften i halsen för att den är så varm. (Mamma du kan vara lugn, dom har massa vattenflaskor och en stor vattendunk så jag får i mig vatten). Men jag sprang, och sen skulle vi in och gymma allihopa. Då märkte dom att jag inte hade någon läkarundersökning så jag fick avbryta och kolla på. Men nu är den läkarundersökningen gjord och jag tror jag kan vara med och träna igen! Imorgon ska vi simma (Dom ska dit kl 5:30 och ha 2 timmars träning innan skolan eftersom vi har sovmorgon på onsdagar till 8:30. Lol, den ska jag inte på) 
Mina skolsaker. Glömde jag säga att man inte har något skåp, så man bär allt i ryggsäcken hela dagen? Ska förresten få fler böcker imorgon, yay. 
Här åt vi middag, laxtacos blev det. Min älsta värdbrors favoritmatställe.
 
Nu är klockan 21:20 och jag är dödstrött. Ska sova strax och tagga till inför läxläsning kl 6:20 i skolan. 
 
Det blev ett långt inlägg, och ändå tog jag inte med massa detaljer. Jaja.

"hemma"

Jag tar tillbaka det jag skrev om att jag helst ville flyga själv, dom jag flög med var jätteschyssta och jag kunde lyssna på musik och vara asocial ändå eftersom vi satt utspridda på planet. Flygresan gick bra. När jag kom fram hade jag inte ätit något annat än ett äpple, en granolabar och lite nötter på näsan 20 timmar så jag var vrålhungrig, och dessutom dödstrött efter allt för få timmars sömn. 
 
På flygplatsen möttes jag av både min lokala kontaktperson och min värdpappa, och det gick faktiskt jättebra! 
Det var trevligt att få möta min kontaktperson också. Men sen försvann hon och jag och pappan åkte hemmåt. Vi pratade på och sen stannade vi på ett ställe och åt burritos eftersom jag var så hungrig. Sen tog vi en tur förbi skolan också, den var jättestor. 
 
Nu sitter jag i mitt nya rum, nyduschad och redo att göra ett fräscht intryck på resten av familjen när dom kommer hem i eftermiddag! Hehe skoja, men jag är iallafall mycket fräschare än efter flygningen. 
 
Det var förresten 38 grader när vi åkte hem från flygplatsen, vid typ 10-11, så nu tror jag det är ännu varmare. Ska testa att gå ut strax, kommer grillas. 
Kolla vad jag hittade i New York, en sak med mitt namn på! Detta händer aldrig, och dessutom var den gulblå. Wow! Det var en souvernirbutik men jag kände mig tvungen att köpa denna lilla skylt för mitt namn brukar alltid vara för unikt för att få vara med på sådana där grejer.