Myrtle Beach, SC

Dagen efter graduation gick åt till packning. Packade inför Myrtle Beach, och inför hemresan. Jag skulle ju åka till Myrtle Beach i en vecka med familjen, och sen därifrån fara hem till Svea rike. Jag märkte att mina feta väska blev...väldigt full...och för tung. Så jag köpte mig en låda, som jag sen tog med mig på planet. För tydligen ingick det två incheckade bagage på mina flyg, så jag behövde inte ens betala extra. 
Efter att ha slängt och gett bort en hel del saker så gick iallafall packningen ihop på fredagskvällen. Sen var det dags att säga hejdå till Kristin & Eddie. Det var inte kul. Dom flyttade in hos oss efter att vi bokat resan till Myrtle Beach, så de fick flytta in hos några andra deras sista vecka i Arizona. 
 
Uppe med tuppen var vi på lördagen! Klockan 6 lämnade jag huset, mitt neighborhood, Mesa, och så småningom lämnade jag Arizona. För gott tänkte jag säga, men icke, jag tänker minnsann komma tillbaka dit i framtiden. 
Vi mellanlandade i Chicago, och flög sedan vidare till Charleston. Från Charleston fick vi åka bil i en sisådär 3 timmar för att komma till självaste Myrtle Beach. Och när vi kom dit. Jesus i taket. Det var... interessant. Minst sagt. Vi kom på en lördagskväll, så gatorna var proppade med kalasmänniskor. De stod och dansade med sina röda partymuggar ute på trottoarerna. Det var så mycket folk, så de vart tvungna att spärra av lite gator. Vi kunde inte ens komma fram till vårt hotell för att det var så galet. Så vi tog en sväng till Hard Rock Café, enda reston som hade öppet så sent som det var, och åt middag. Det var mums. Sen fick vi fortsätta försöka komma till vårt hotell. Det tog väl en sisådär 2-3 timmar att ta sig fram cirka 4 km med bil. Så illa var det. Men till slut kom vi fram, och krashade i säng. 
 
Jag hade inget internet på hotellet, så därför bloggade jag inget där. Jag tror inte jag ska ta dag för dag vad vi gjorde och så i Myrtle Beach. Vi solade och badade mest på dagarna, och testade olika restos på kvällarna. Jag fotade hejvillt så här kommer en del bilder :) 
I mitt och Clarissas rum typ första kvällen. Jag fick någon liten kick och byggde ett blanketfort. Clarissa hjälpte inte till att bygga, men när hon blev inbjuden till mitt slott tackade hon inte nej. 
Sola & bada & piña colada - piña colada. 
När jag laddade upp denna bild kom jag på att jag har ju inte sagt vilka vi var som var där tillsammans! 
Det var hela min värdfamilj + Jordan (grå niketröja) som är storebrors bff. Det var Bob & Nancy, min värdmammas vänner. Det var en till familj som var vänner från New Mexico, dom ser ni här på bilden (de var en mor, en far, en 97 dotter, Adriana, en 99 son, Cesar, och en 02 son, Xavier. Trevliga människor hela bunten!
♥♥♥Summersalad♥♥♥
Vi hittade ett pariserhjul som vi åkte upp i, därifrån hade vi kunnat se hela Myrtle Beach. Ifall det inte hade vart så mörkt.
På alla restauranger i Arizona får man bröd innan maten, men i South Carolina fick vi Hush Puppies. Tror detta är någon östkustgrej?? Det var små bröd/potatis/munk-bollar (?)(oklart vad de faktiskt var), som man åt med antingen honungssmör eller vanligt smör. Alla i vårt sällskap tyckte de var fantastiska, jag tyckte de var ok. 
"Hey Clara, take a picture of me and Sergio!"
Vi tittade på fyrverkerier från ett garagetak.
The mother & the Father. Så fina.
Solbrända och fina. Selfie at its best. 
Utsikten från vår balkong en disig dag. 
Jag (för en gångs skull) utanför Nance's Creek Front, en restaurang som jag fått rekommenderad av en familjekompis i Sverige. Här bjöd jag familjen på middag!
Vänta, vänta... Varje kväll fick vi köa för att få bord på restauranger. Det är inte så smidigt jämt att vara ett sällskap på 14 personer.
Storebror fyllde 22 och det firade vi genom att gå på medeltidsrestaurang där man åt utan bestick och hade krona på huvudet.
 
Det var ett toppenavslut på min tid i USA. But then again, det var ett avslut... Hemresan kommer i ett annat inlägg.

Grads 2014

Graduation. Det alla high schoolers både sett fram emot och fruktat i 4 år. Och som alla utbytesstudenter sett fram emot och fruktat i ett år. Jag var inte ens säker på att jag skulle få vara med på graduation tidigare, då jag bara va junior, men efter ett snack med rektorn så sa de att jag fick vara med. "It's an experience", älskar när man får specialbehandling sådär. Så för ett tag sedan beställde jag cap & gown (sån där dräkt man har på sig på graduation), och den kom väl en sisådär 2 veckor innan the big day. Testade den dock inte innan det var dags. Kändes som att jag var med i Harry Potter, när alla gick omkring i sådana där kappor och hattar. Slytherin, jag var typ Malfoys vapendragare i den där dräkten. 
 
Vi åkte till skolan tidigt på morgonen, och hade "graduation rehersal", så typ genrep. Vi blev tillsagda hur vi skulle gå, hur vi skulle sitta, hur vi skulle bete oss, och så vidare. Sen när det var dags för den vanliga skoldagen att börja for vi hem, för vi behövde inte gå i skolan sista dagen. NAJS. Men runt 17:30 var vi alla fixade och fina för the real deal. Kappan på på och hatten likaså. Vi åkte till skolan och mingla runt lite i idrottssalen en stund innan det var dags att gå ut till the football field där hela kalaset skulle äga rum. Många bilder togs, #graduationselfie. Sen när vi gick ut på långa led till alla stolar som var uppsatta på footballplanen stod människor i runt om där man gick hela vägen. Det kändes som at det var någon parad. Och läktarna var 534 gånger mer fyllda än de var vid footballs matcherna; allas familjer och kompisar var där, många hade stora "CONGRATS XXX" skyltar. Det var lite nationalsånger, pledge, tal och sånt. Sen ropades alla upp en och en, med mellannamn och allt, och man fick gå upp till rektorn och hämta sitt "diploma". 
 
Efter ceremonin togs det ännu fler bilder. Alla ville ha bilder med the foreigners som precis graduatat. Det blev en del hejdån där med, med tårar. Så på en del bilder är det typ smiling but we're close to tearssss. Eller tearsen var redan där, så det var väl gråtande men ändå leende ansikten som fotades. Det var sorgligt. Men hela upplevelsen i sig var mäktig, riktigt cool. Så himla Harry Potter. 
 
Efteråt gick jag, Clarissa, Bianka, Kristen & Riley hem till Kristen där vi körde en sista sleepover. Det var en fin kväll, då en hel del bilder togs också. Sen på morgonen blev det mer hejdån. Usch. Det var inte kul någonstans att säga hejdå till mina fina vänner. Men it had to be done. Dom är så bra, mina vänner. 
 
Bianka är duktig på att fota, och hon fotade under graduation (vill lätt ha henne som min personliga fotograf sen när jag tar studenten i Sverige). Clarissa hade min kamera, och fotade. Och min värdfader hade en kamera också, så här kommer lite blandade bilder.
 
Jag & Esteban innan vi for till skolan.
Where's Waldo aka Clara? 
In action.
Tjoho, färdiga med high school.
Riley, Esteban, Clarissa, Bianka & Kristen.
Kristin, Cilveste, Eddie & jag. 
Heyyyy Esteban & jag igen. 
Jordan, Eddie, jag, storebror.
Kristin & Chex.
Kalas. Esteban, Kristen, Jag, Bianka, Nate, Chex. 
 
Det får vara tillräckligt med bilder från graduation. Här kommer en ynka bild från sleepovern, en bild som jag tycker representerar kvällen/natten ganska så bra.